İş Süreci Haritalama!

İş Süreci Haritalama!
İş Süreci Haritalama!


Bir süreç, iç veya dış bir müşteriye çıktı (hizmet veya ürün) veren, tanımlanabilir, tekrarlanabilir ve ölçülebilir görevler topluluğudur. Süreci anlamak için, onun dokuz temel öğesini ayırt etmeli ve bu öğeleri tanımalıyız. Bu öğeler, sürecin ne olduğunu, ne yaptığını ve nasıl yaptığını açıklar. Bu bilgiler, süreci daha iyi yönetmemize yardımcı olur ve sürecin verimliliğini artırır.

  • Müşteri : Ürün veya hizmetin içi veya dış alıcısı,
  • Çıktı İhtiyaçları : Müşterinin ihtiyacı olan ürün veya hizmetin, müşteri ile ortaklaşa tanımlanmış ve ölçülebilir özellikleri,
  • Çıktı : İhtiyaçları karşılayacak ürün veya hizmet,
  • Konusu : Ele alınan bir süreç içerisinde gerçekleştirilen işlemlerin tümü,
  • İşlemler : Sürece tabi olan materyal üzerinde değer eklemek için tanımlanmış eylem veya eylemler topluluğu,
  • Girdi İhtiyaçları : Tedarikçinin sağlaması istenen ürün veya hizmetin, tedarikçi ile ortaklaşa tanımlanmış ve ölçülebilir özellikleri,
  • Girdi : Girdi ihtiyaçlarını karşılayacak, tedarikçinin sağladığı ürün veya hizmet,
  • Tedarikçi : Girdileri temin eden kişi ve/veya organizasyon,
  • Proses Sınırı : Süreç sahibinin müşteri/tedarikçi ilişkileri ile sınırları tanımlanmış sorumluluk alanını ifade etmektedir.

İş süreci haritalama, bir işin yapılış biçimini anlamaya yönelik bir yöntemdir. Bu yöntem, takım üyeleri arasında fikir birliğini sağlar ve gelişimleri tanımlamaya yardımcı olur. Süreç haritalama, yeniden işlemelere ve gecikmelere neden olan gizli adımları ortaya çıkarır ve bunları elimine eder.

Süreç haritalama, kayda değer getirileri olan ancak karmaşık olmayan bir yöntemdir. Öncelikle, gerçekte nelerin meydana geldiğini ve olası istenmeyen durumlara neyin sebep olduğunu belirler. Ayrıca, finansal tabanı/sınırını ve performans boşluklarını ortaya çıkarır ve geliştirme olanaklarını belirler. Süreç haritalama, takımın nasıl bir işin yapılması gerektiği konusunda rehberlik etmekte ve verimliliği artırmaktadır.

Haritalama, iş süreçlerinin yenilenmesi veya değiştirilmesinin iş operasyonları üzerindeki etkisinin belirlenmesine yardımcı olur. Ayrıca gelecekteki gereksinimler için ve yapılabilecekler için taslak oluşturulması için ip ucu sayılabilecek verileri de içerebilir. İş haritalama yöntemi pek çok araç da içerir:

Temel süreç haritalama

  • Mevcut süreç haritalama
  • Alt süreçleri haritalama
  • Ana süreç haritalama

İş akış süreci haritalama

  • Spagetti diyagramı
  • Fonksiyonel haritalama

İş değerinin ölçümünde süreç haritalaması

  • Zaman bazlı haritalama
  • Değer akışı haritalama

Kalite geliştirme pratisyenleri, süreçlerin çeşitli grafiksel tanımlamalarının faydalı olacağını belirtirler. Örnek olarak, detaylı akış şeması, iş akış diyagramı ve değer akışı haritası gösterilebilir. Her haritalama tekniği, süreç sorunlarına ve ele alınan teorilere bağlı olarak birçok konuda yardımcı olur. Süreç haritalama, süreç akışının kullanımını ve mevcut yapının daha iyi anlaşılmasını ifade eden karmaşıklıktan uzak bir yöntemdir. Ayrıca, bu yöntem, bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki ilişkiyi de anlamamıza yardımcı olur ve bu ilişkiyi yönlendirmemize zemin hazırlar.

Bu Makaleyi Oy Ver!

Yorum Gönder

Çerez İzinleri!
Trafiği analiz etmek, tercihlerinizi hatırlamak ve deneyiminizi optimize etmek için bu sitede tanımlama bilgileri sunuyoruz.
Oops!
Görünüşe göre internet bağlantınızda bir sorun var. Lütfen internete bağlanın ve yeniden gezinmeye başlayın.
AdBlock Saptandı!
Tarayıcınızda reklam engelleme eklentisi kullandığınızı tespit ettik. Reklamlardan elde ettiğim gelir bu web sitesinin varlığını devam ettirebilmek adına büyük önem taşıyor. Reklam engelleyicileri kapatır mısınız...