Joseph Moses Juran

Joseph Moses Juran
Joseph Moses Juran

Joseph Juran, Minnesota Üniversitesi'nden mezun olduktan sonra Bell telefon şirketinin Hawthorne tesislerinde muayene bölümünde çalışmaya başladı. II. Dünya Savaşı başlamasına kadar burada çalışan Juran, Walter Shewhart'ın çalışmalarını yakından takip etti ve diğer istatistiksel yaklaşımların telefon ekipmanları üretimine uygulanmasına katkıda bulundu.

Juran, 1954 yılında Japonya'yı ziyaret ederek Japonya endüstrisinin yeniden yapılandırılması için Deming gibi yardımcı oldu. Bu katkılarından dolayı Japon imparatoru tarafından Japonya dışında yaşayan kişilere verilen en büyük ödül olan Kutsal Hazine Nişanı'nı aldı.

Juran, organizasyonların finans yönetiminde kullandığı üç ana yönetim sürecini ele alarak (finansal planlama, finansal kontrol ve finansal geliştirme) bunları kalite yönetimine uyguladı. Juran'ın "üçlemesi"nin 3 ana elemanı, planlama, kontrol ve geliştirme olmuştur.

Kalite Planlama:

  • Müşterilerin gereksinimlerini belirleme ve bu gereksinimler doğrultusunda ürün ve hizmetlerin özelliklerini belirleme sürecidir.
  • Üretim bölümüne müşteriden gelen bilgilerin transferini sağlama sürecidir.

Kalite Kontrol:

  • Ürünlerin müşterilerin belirlediği orijinal gereksinimlere uyup uymadığının denetimini ve değerlendirilmesini içeren süreçtir.
  • Saptanan sorunların düzeltilmesini sağlar.

Kalite Geliştirme:

  • Kalitenin sürekli bir temele dayalı olarak gerçekleştirilmesini sağlayacak mekanizmaların geliştirilmesi sürecidir.
  • Bu süreç, kalite projeleri için gerekli kaynakların tahsisini, kalite projelerinde çalışacak elemanların atanmasını ve bu elemanların eğitilmesini içerir.
  • Ayrıca, kaliteyi sürekli kılacak ve kazanılan güvenin sürdürülmesini sağlayacak kalıcı bir yapının oluşturulmasını da içerir.

Vilfredo Pareto 1941 yılında, kalite problemlerine uygulanabilecek bir yöntem olan Pareto yöntemini tanıtmıştır. Bu yönteme göre, çoğu olayda, etkilerin kabaca %80'i etkenlerin %20'sinden kaynaklanmaktadır.

Kalite uygulamalarında, Juran tarafından savunulan bir yaklaşım, hedefleri belirlenmiş ve programlanmış ekip projeleri oluşturulmasıdır. Juran, kaliteyi geliştirme üzerine yoğunlaştırılması için pek çok çalışma yapmış ve bu proje ekiplerinin ortalama 100.000$ civarında bir yarar sağladığını göstermiştir.

Juran, "Kalite Kontrol El Kitabı" adlı ünlü eserinin yazarıdır ve 12'den fazla ülkeden 30'tan fazla ödül almıştır, bunlar arasında "Madalya", "Onur Üyeliği" ve "Şükran Belgesi" gibi ödüller bulunmaktadır.

Yayınlanan Kitapları

* Quality Control Handbook, New York, New York: McGraw-Hill, 1951, OCLC 1220529
* Eventually published in five editions: 2nd edition, 1962, 3rd edition, 1974, 4th edition, 1988, 5th edition, 1999
* Managerial Breakthrough, New York, New York: McGraw-Hill, 1964
* Management of Quality Control, New York, New York: Joseph M. Juran, 1967, OCLC 66818686
* Quality Planning and Analysis, New York, New York: McGraw-Hill, 1970
* Upper Management and Quality, New York, New York: Joseph M. Juran, 1980, OCLC 8103276

* Juran on Planning for Quality, New York, New York: The Free Press, 1988, OCLC 1646890 

Bu Makaleyi Oy Ver!

Yorum Gönder

Çerez İzinleri!
Trafiği analiz etmek, tercihlerinizi hatırlamak ve deneyiminizi optimize etmek için bu sitede tanımlama bilgileri sunuyoruz.
Oops!
Görünüşe göre internet bağlantınızda bir sorun var. Lütfen internete bağlanın ve yeniden gezinmeye başlayın.
AdBlock Saptandı!
Tarayıcınızda reklam engelleme eklentisi kullandığınızı tespit ettik. Reklamlardan elde ettiğim gelir bu web sitesinin varlığını devam ettirebilmek adına büyük önem taşıyor. Reklam engelleyicileri kapatır mısınız...