Kalite Çalışmalarında Endüstri Mühendisliği

Kalite Çalışmalarında Endüstri Mühendisliği

Kalite Çalışmalarında Endüstri Mühendisliği

Kalite, gereksinimleri karşılayabilme yeteneği olarak tanımlanır ve bir ürün veya hizmetin vasıflarının ve özelliklerinin toplamıdır. Kalitenin 8 boyutu şunlardır: performans, diğer unsurlar, uygunluk, güvenilirlik, dayanıklılık, hizmet görürlük, estetik ve itibar. Endüstri mühendisleri kaliteyi üretim süreçlerinin iyileştirilmesine yönelik olarak çalışırlar ve bir sürecin sonraki süreci istediği uygunlukta sonuçlar üretebilmesine odaklanırlar.

Bir üretim sürecinde, üretim miktarı ve kalite arasında 8 farklı ilişki vardır: üretim miktarı artarken kalitenin artması, üretim miktarı artarken kalitenin aynı kalması, üretim miktarı aynı kalırken kalitenin artması, üretim miktarı artarken kalitenin düşmesi, üretim miktarı azalırken kalitenin artması, üretim miktarı aynı kalırken kalitenin düşmesi, üretim miktarı azalırken kalitenin aynı kalması ve üretim miktarı azalırken kalitenin düşmesi. 1., 2. ve 3. durumlarda verimlilik artarken, 6., 7. ve 8. durumlarda verimlilik azalmaktadır. Ancak 4. ve 5. durumlarda verimliliğin artıp artmadığı belirsizdir.

Örnek olarak, bir fabrikada kusur oranını azaltarak kaliteyi iyileştirilebilir ve bu da verimliliği arttırır. Örneğin, bir fabrikada saatte %20'lik bir kusur oranı olan 100 ürün üretiliyorsa, üst yönetim kusur oranını %10'a düşürmeyi hedefleyebilir. Bu durumda, aynı üretim kapasitesiyle saatte 110 ürün üretebilir ve verimliliği arttırmış olur.

Örneğin, bir fabrikada saatte %20'lik bir kusur oranı olan 100 ürün üretiliyorsa, üst yönetim kusur oranını %10'a düşürmeyi hedefleyebilir. Bu durumda, aynı üretim kapasitesiyle saatte 110 ürün üretebilir ve verimliliği arttırmış olur. Ancak, yönetim aynı zamanda üretim sürecini iyileştirerek daha fazla ürün üretebilme potansiyeline sahip olabilir. Örneğin, daha verimli bir makine kullanarak saatte 120 ürün üretebilir veya üretim sürecinde gereksiz adımları azaltarak daha fazla ürün üretebilir. Bu şekilde, yönetim hem kaliteyi iyileştirerek verimliliği arttırır hem de üretim kapasitesini artırarak daha fazla ürün üretebilir.

Sonuç olarak, kalite ve verimlilik arasındaki ilişki, bir üretim sürecinde kaliteyi iyileştirmeyi hedefleyen çalışmaların verimliliği nasıl etkilediğini gösterir. Üretim miktarı aynı kalırken kalitenin artırılması veya üretim kapasitesinin arttırılması verimliliği arttırırken, üretim miktarı azalırken veya kalite düşerken verimlilik azalır. Bu nedenle, yönetimler genellikle kaliteyi iyileştirmeyi hedefleyen çalışmaları yürütürken verimliliği de dikkate alırlar.

Bu Makaleyi Oy Ver!

Yorum Gönder

Çerez İzinleri!
Trafiği analiz etmek, tercihlerinizi hatırlamak ve deneyiminizi optimize etmek için bu sitede tanımlama bilgileri sunuyoruz.
Oops!
Görünüşe göre internet bağlantınızda bir sorun var. Lütfen internete bağlanın ve yeniden gezinmeye başlayın.
AdBlock Saptandı!
Tarayıcınızda reklam engelleme eklentisi kullandığınızı tespit ettik. Reklamlardan elde ettiğim gelir bu web sitesinin varlığını devam ettirebilmek adına büyük önem taşıyor. Reklam engelleyicileri kapatır mısınız...