Temel ERP Kavramları

Temel ERP Kavramları
Temel ERP Kavramları


ERP: Enterprise Resource Planning (Kurumsal Kaynak Planlaması) yönetim sistemi, işletmelerde gerekli kaynakların (iş gücü, ekipman, malzeme vb.) verimli bir şekilde kullanılmasını sağlar ve tüm bilgi kaynaklarının entegre bir şekilde yönetimini olanaklı kılar.

MRP: Material Requirements Planning (Malzeme İhtiyaç Planlama) yönetim tekniği, stok yatırımlarını azaltarak üretim ve etkinliği artırmayı, alıcıya karşı hizmeti geliştirmeyi ve kaliteyi arttırmayı amaçlar.

MRP-II: Manufacturing Resources Planning (Üretim kaynakları Planlama) tekniği, üretim verimliliğini ve etkinliğini artırmak için, ihtiyaç duyulan anda, yerde ve miktarda malzemenin hazır bulundurulmasını amaçlar.

MPS: Master Production Scheduling (Ana Üretim Çizelgesi) bir planlama dönemi içinde satılacak veya üretilecek tüm malzemelerin tarih ve miktarını gösteren bir çizelgedir ve MRP ve MRP-II'nin girdisidir.

CRP: Capacity Requirements Planning (Kapasite İhtiyaç Planlama) üretim planlarını gerçekleştirmek için iş gücü ve makine kaynaklarına duyulan ihtiyacı belirleyip iş yüklerinin dengeli bir şekilde dağıtımını sağlar.

BOM: Bills of Materials (Ürün Ağaçları) ana üretim planında bir ürünü oluşturan bileşenler ve hammaddelerin listesi veya tanımıdır.

CRM: Customer Relationship Management (Müşteri İlişkileri Yönetimi) satıcıların müşterilerin ihtiyaçlarına uygun mal ve hizmetleri satarak müşteri memnuniyetini ve sadakatini arttıran ilişkilerin bütünsel yönetimi.

SCM: Supply Chain Management (Tedarik Zinciri Yönetimi) müşterinin doğru ürünü, doğru zamanda, doğru yerde, doğru fiyata ve en düşük maliyetle ulaştırılmasını sağlayan malzeme, bilgi ve para akışının entegre yönetimidir.

ERP, MRP, MRP-II, MPS, CRP, BOM, CRM ve SCM gibi kavramlar, işletmelerin verimliliğini ve etkinliğini arttırmak, maliyetlerini azaltmak ve müşteri memnuniyetini artırmak için kullanılan yönetim sistemleridir. Bu sistemler, üretim planlama, tedarik zinciri yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi gibi işletme işlemlerinin otomatikleştirilmesine yardımcı olur ve bu sayede işletmelerde zaman ve kaynakların daha verimli kullanılmasına yardımcı olur.

Bu Makaleyi Oy Ver!

Yorum Gönder

Çerez İzinleri!
Trafiği analiz etmek, tercihlerinizi hatırlamak ve deneyiminizi optimize etmek için bu sitede tanımlama bilgileri sunuyoruz.
Oops!
Görünüşe göre internet bağlantınızda bir sorun var. Lütfen internete bağlanın ve yeniden gezinmeye başlayın.
AdBlock Saptandı!
Tarayıcınızda reklam engelleme eklentisi kullandığınızı tespit ettik. Reklamlardan elde ettiğim gelir bu web sitesinin varlığını devam ettirebilmek adına büyük önem taşıyor. Reklam engelleyicileri kapatır mısınız...