William Edwards Deming

William Edwards Deming
William Edwards Deming


Japonya’nın 2.dünya savaşı sonrasında gelişmesine, japon mühendisleri eğiterek büyük katkıları olmuştur. Kendisi istatistikçi kökenlidir. Shewart’ın yaptığı çalışmalardan etkilenerek, Shewart’ın teorik konularını uygulamaya geçirmiştir. Yani Kalite mühendisliğinin babası olarak Shewart’ı gösterebiliriz. Shewhart’ın bir öğrencisi olarak fabrikalarda kullanılan istatistik tekniklerin ofis çalışmalarına da uygulanabileceğinin bilincinde olan Deming örneğin operatörleri eğitmek sonra onların yaptıklarının üçte birini gözlemlemek sureti ile bilgisayar, kart delme operatörlerinin doğru ve titiz çalışmalarını elde etmeyi sağlamıştır.

Savaş sonrası Deming, çok iyi öğretmiş olduğu kalite derslerinin giderek unutulmaya başladığını gördü. Savaş sonrası bu yıllarda kalite, üretimin gerilerinde kalmaya başlamıştır. Deming, o ana dek hep mühendisleri eğittiğinin, fakat yatırımın sorunlu üst yöneticilerine hiçbir şey öğretmediğinin farkına vardı. Kalitenin, işletmenin tabanında değil, üst yetkililerin ofislerinde kararlaştırıldığını öğrendi.

1947 yılında, Japonya'ya nüfus sayımına yardımcı olmak üzere davet edilen Deming, bu ülkede kendini tam olarak adamanın ne olduğunu görmek ve öğrenmek fırsatını buldu. Japonlar da onun Shewhart'ın teknikleri konusundaki bilgisini yakından tanıma fırsatını buldular. 1950 yılında, Japon Bilim Adamları ve Mühendisleri Birliği (JUSE), Deming'i Japonya'ya kalite konusunda bir seri konferans vermek üzere davet etti.

Deming'in görüş ve prensipleri "14 ilke" ve "7 Ölümcül Hastalık" başlıkları altında özetlenmiştir. Ancak genel yaklaşımı şöyle açıklanabilir: Kalite aslında işçilerin değil, üst düzey yönetiminin yaptıklarının ve kararlarının bir sonucudur. Bir işin nasıl yapılacağı, çalışma sistemi tarafından belirlenir ve sadece yöneticiler o sistemi oluşturabilir. Yöneticiler, kaynakların kullanımı, işçilerin eğitimi, işçilerin kullandıkları ekipman ve aletlerin seçimi, kaliteye ulaşmak için gerekli tesis ve ortamı oluşturma gibi imkanlara sahiptirler. Sadece üst kademe yöneticiler, firmanın pazarlarda yer alacağı ve satılacak ürün veya hizmetlere karar verebilirler.

Deming’in Yönetim Prensipleri

7 Ölümcül Hastalık

  • Amaçlarda sebat yetersizliği: Yönetimin, kuruluşun uzun vadeli amaçlarına sadık kalmayıp sürekli değişen kısa vadeli amaçlara odaklanmasıdır.
  • Kısa vadeli kararlara önem verme: Yönetimin, kısa vadeli karları ve hedefleri ön planda tutarak uzun vadeli planlama ve yatırımları göz ardı etmesidir.
  • Performans değerlendirmede hüner takdiri ve yıllık gözden geçirme: Performans değerlendirme sistemlerinde insiyatifin kısıtlanması ve yıllık gözden geçirme süreçlerinin olumsuz etkisi.
  • Yönetimin değişkenliği: Yönetimin sürekli değişen bir yapıda olması ve bu değişikliklerin çalışanların motivasyonunu ve verimliliğini düşürmesi.
  • Görünen rakamları kullanarak yönetim: Yönetimin, sadece kısa vadeli ve görünen rakamları kullanarak kararlar alması ve bu rakamların gerçek durumu yansıtmayabileceğini göz ardı etmesi.
  • Aşırı tedavi maliyetleri: Yönetimin, hataları düzeltmek için aşırı miktarda kaynak harcaması ve bu kaynakların daha iyi bir şekilde kullanılabileceğini göz ardı etmesi.
  • Aşırı taahhüt maliyetleri: Yönetimin, müşterilerin taleplerini karşılamak için aşırı miktarda taahhüt vermesi ve bu taahhütlerin yüksek maliyetler doğurabileceğini göz ardı etmesi.

14 İlke 

  1. Şirketin ürün ve hizmetlerin geliştirilmesine yönelik amaçlarını belirleyin ve tüm çalışanlara bu amaçları açıklayın. Yönetim bu amaçlara sadık kalmayı sürekli olarak göstermelidir.
  2. Yönetim ve tüm çalışanlar, Deming'in kalite yönetim felsefesini öğrenmelidir.
  3. Muayene sistemini iyi anlayarak, maliyetleri azaltmaya ve süreçleri geliştirmeye yönelik kullanın.
  4. İşçilerinizi sadece fiyat etiketlerine göre ödüllendirmeyin, aynı zamanda onların performansını da değerlendirin.
  5. Üretim, hizmet ve planlama süreçlerini sürekli olarak iyileştirin.
  6. Eğitimi kurumsallaştırarak çalışanlarınızın sürekli gelişimine destek olun.
  7. Liderlik eğitimleri verin ve bu eğitimleri kurumsallaştırarak uygulamayı sağlayın.
  8. Korku yaratan ortamdan kaçının ve çalışanlarınıza güven verin. Böylece onlar yeniliklere açık olacaklardır.
  9. Şirketin amaçlarına ve hedeflerine uygun olarak, tüm çalışanların, takımların, grupların ve yönetici kadrolarının çalışmalarını optimize edin ve aradaki engelleri ortadan kaldırın.
  10. İşçilerinizi zorlamak yerine onlara sloganlar ve sayısal hedefler vermeyin. Bunun yerine, gelişim metodlarını öğrenmelerine yardımcı olun.
  11. Sayısal hedefleri üretim için ortadan kaldırın. Bunun yerine, süreçlerin yeterliliğini ve nasıl geliştirilebileceğini öğrenmeye çalışın.
  12. İşçilik gururunu azaltan engelleri ortadan kaldırın.
  13. Herkesi eğitim ve kendini geliştirme konularında teşvik edin.
  14. Değişim başarısı için, tüm çalışanları harekete geçirin.

Yayınlanan Kitapları

  • Deming, W. Edwards. The New Economics for Industry, Government, and Education, 1993.
  • Deming, W. Edwards. Out of the Crisis, 1986.
  • Deming, W. Edwards. Quality, Productivity, and Competitive Position, 1982.
  • Deming, W. Edwards. Some Theory of Sampling, 1950, 1984.
  • Deming, W. Edwards. Statistical Adjustment of Data, 1938, 1984.
  • Deming, W. Edwards. Sample Design in Business Research (Applied Statistics), 1960, 1990.
  • Deming, W. Edwards. On Errors in Surveys (Reprint Series in Social Sciences), 1993.

Bu Makaleyi Oy Ver!

Yorum Gönder

Çerez İzinleri!
Trafiği analiz etmek, tercihlerinizi hatırlamak ve deneyiminizi optimize etmek için bu sitede tanımlama bilgileri sunuyoruz.
Oops!
Görünüşe göre internet bağlantınızda bir sorun var. Lütfen internete bağlanın ve yeniden gezinmeye başlayın.
AdBlock Saptandı!
Tarayıcınızda reklam engelleme eklentisi kullandığınızı tespit ettik. Reklamlardan elde ettiğim gelir bu web sitesinin varlığını devam ettirebilmek adına büyük önem taşıyor. Reklam engelleyicileri kapatır mısınız...