ClickUp, bir görev ve proje yönetim programıdır. Aklınıza gelebilecek neredeyse tüm özelliklere sahip olan bu program, kullanıcılarına haftada 1 gün, yılda 52 gün kazandırdığını iddia eder. Müşteriler, programın motivasyon ve üretkenlik sağladığını dile getirirler. ClickUp'ın özelliklerinden bazıları; takvim, tablolar, zaman takibi, e-posta, hedef belirleme ve ekran kaydı alma özellikleridir. Program ayrıca işyerinde Word kullanımına gerek kalmayacak kadar kullanışlı bir kelime işlemcisi de sunar.
Her Şey Bir Arada
ClickUp, kişisel görev uygulamalarından, proje yönetimine kadar birçok ihtiyacı karşılayan bir programdır. Özellikleri arasında dokümanlar, notlar, tablolar, e-posta ve sohbet/mesajlaşma, etkinlikler/takvim, hatırlatıcılar, hedef takibi, zaman takibi ve ekran görüntüsü alma/ekran kaydı bulunur. ClickUp, bu gelişmiş özellikleri temel olarak sunarak, 10'dan fazla görselleştirme çeşidini destekler (liste, kanban, kutu, takvim, Gantt, aktivite, harita, mindmap, zaman çizelgesi, iş yükü). Bu çeşitliliğe sahip bir proje yönetim aracını henüz görmedim. Bu kadar farklı görünüm çeşidinin bulunması, verilerinizi farklı görünümlerde sunabilme olanağı sağlar.
Pomodoro, Zaman Takibi, OKR, Goals
ClickUp, verimli çalışma için Pomodoro tekniğini kullanan bir programdır. Zaman takibi konusunda hem kendi özelliklerini sunar hem de entegrasyona izin verir. Ayrıca Google'ın şirket içinde uyguladığı OKR ve KPI gibi performans ölçümlerine yönelik takip özellikleri de sunar. Özellikle kurumsal ve bireysel performans ölçümü ve stratejik planlamalarda önemli olan amaç ve hedef belirleme konusunda formülleştirilmiş özellikler sunar. Kullanıcıların girdiği bilgilere dayanarak yüzdelik ilerlemeyi hesaplayıp gösterir.
Entegrasyonlar
ClickUp, geniş bir entegrasyon desteğine sahiptir. Slack, Gitlab, Loom, Github, Toggle, Harvest, Google Drive, Figma, Zoom ve Intercom gibi birçok servis ile veri alışverişi yapabilir. Ayrıca Zapier galaksisine de bağlanabilir. Bu sayede kullanıcılar, verilerini diğer servislerle senkronize edebilir ve işlerini daha kolay yönetebilirler.
Şablonlar (Templates)
ClickUp, Evernote gibi, bazı hazır şablonlar sunar ve bunlarla hızlı bir şekilde işe uygun bir çalışma ortamı oluşturabilirsiniz. Blog yönetiminden içerik haritasına, sosyal medya paylaşımlarını planlamadan satış ve insan kaynaklarına kadar çok faydalı şablonlar bulunur. Örneğin, proje yönetimi şablonunu kullanarak projenizi daha kolay yönetebilirsiniz. Şablon, proje yönetiminde sıkça karşılaşılan detayları içerir ve sizin yapmanız gereken sadece bu şablonu projenize uyarlamaktır.
Muadilleri İle Karşılaştırma
ClickUp, Asana, Trello, Monday, Airtable, Basecamp, Todoist ve Jira gibi popüler araçlardan daha üstün olduğunu iddia ediyor. Trello'nun arayüzü daha rahat görünse de, ClickUp'ın özellikleri daha detaylı ve kapsamlı. Tek dezavantajı ise bu kadar detaylı bir ürünü kullanmanın biraz zaman alacak olması ve henüz Türkçe desteğinin olmaması. Eğer bunları göze alabiliyorsanız, ClickUp'ı deneyebilirsiniz. Özellikle tek bir programla tüm hayatınızı ve işlerinizi planlamak istiyorsanız, ClickUp tam size göre olabilir.
Bu Makaleyi Oy Ver!