Esnek Üretim Sistemleri ( FMS )

 

fms



Esnek üretim sistemleri, üretim sürecinde esneklik ve ölçeklenebilirliği sağlamaya yönelik tasarım anlayışıdır. Bu sistemler, üretimde sürekli değişen talepleri karşılamaya ve müşteri ihtiyaçlarına uygun ürünler üretmeye yönelik tasarlandıklarından, üretim sürecinde esneklik ve ölçeklenebilirliğe önem verirler.

Esnek üretim sistemlerinin temel amacı, müşteri taleplerine hızlı bir şekilde cevap vermek ve ürünlerin teslimat süresini kısaltmaktır. Bu amaç doğrultusunda, esnek üretim sistemleri üretim hattının parçaları arasında esneklik sağlar ve üretim hattının her bir parçasının birbiriyle etkileşimini sağlar. Bu sayede, üretim sürecinde hızlı bir şekilde değişen talepler karşılanarak, ürünlerin teslimat süresi kısaltılabilir.

Esnek üretim sistemleri, üretim hattındaki her bir parçayı tek tek inceleyerek tasarlandığından, üretim sürecinde esneklik ve ölçeklenebilirlik sağlanır. Bu sistemlerde, üretim hattındaki her bir parçanın özel işlevleri vardır ve bu parçalar arasında esneklik sağlar. Örneğin, bir üretim hattında makine parçaları, manuel iş parçaları ve robotik sistemler bulunabilir. Bu parçalar arasında esneklik sağlanarak, üretim sürecinde hızlı bir şekilde değişen talepler karşılanabilir.

Esnek üretim sistemlerinin diğer bir önemli avantajı, üretim hattının parçaları arasında ölçeklenebilirlik sağlamasıdır. Bu sayede, üretim sürecinde hızlı bir şekilde değişen talepler karşısında, üretim hattının parçaları arasında ölçeklenebilirlik sağlanarak, üretim hattının kapasitesi arttırılabilir. Bu sayede, üretim hattı daha az boşta kalarak daha verimli hale gelebilir. Esnek üretim sistemleri, üretim hattındaki her bir parçayı tek tek inceleyerek tasarlandığından, üretim sürecinde esneklik ve ölçeklenebilirlik sağlanır.

Esnek üretim sistemlerinin bir diğer avantajı ise, üretim sürecinde maliyetlerin azaltılmasıdır. Bu sistemler sayesinde, üretim hattındaki her bir parçanın işlevleri çok daha iyi anlaşılır ve bu parçalar arasındaki etkileşimler daha iyi yönetilebilir. Bu sayede, üretim sürecinde maliyetler azaltılır ve üretim verimliliği artırılır.

Esnek Üretim Sistemlerinin Sınıflandırılması ;

Esnek üretim sistemleri, üretim sürecinde esneklik ve ölçeklenebilirliği sağlamaya yönelik tasarım anlayışıdır. Bu sistemler genellikle üç farklı şekilde sınıflandırılır:

  1. Seri Esnek Üretim Sistemleri: Bu sistemler, belli bir ürün grubunu üretirler ve üretim hattı parçaları arasında esneklik sağlanmaz. Bu sistemlerde, üretim hattı parçaları arasında düzenli aralıklarla ürünlerin geçişi sağlanır. Bu sistemler, ürünlerin üretim sürecinde değişiklik yapılmasını güçleştirdiğinden, ürünlerin tasarımı önceden planlanmış olmalıdır.

  2. Modüler Esnek Üretim Sistemleri: Bu sistemler, üretim hattı parçaları arasında esneklik sağlar ve üretim hattı parçaları arasında ölçeklenebilirlik sağlar. Bu sistemlerde, üretim hattı parçaları birbirleriyle etkileşim içinde çalışır ve üretim sürecinde hızlı bir şekilde değişen talepler karşılanabilir. Bu sistemler, üretim sürecinde maliyetleri azaltır ve üretim verimliliğini artırır.

  3. Doğal Esnek Üretim Sistemleri: Bu sistemler, üretim hattı parçaları arasında esneklik ve ölçeklenebilirlik sağlar ve üretim hattı parçaları arasında birbirleriyle etkileşim içinde çalışır. Bu sistemlerde, üretim hattı parçaları arasında düzenli aralıklarla ürünlerin geçişi sağlanır ve üretim sürecinde hızlı bir şekilde değişen talepler karşılanabilir. Bu sistemler, üretim hattı parçaları arasında esneklik ve ölçeklenebilirlik sağlar ve üretim sürecinde maliyetleri azaltır ve üretim verimliliğini artırır.

Sonuç olarak, esnek üretim sistemleri, üretim sürecinde esneklik ve ölçeklenebilirliği sağlamaya yönelik tasarım anlayışıdır. Bu sistemler sayesinde, üretim hattındaki her bir parçanın işlevleri çok daha iyi anlaşılır ve bu parçalar arasındaki etkileşimler daha iyi yönetilebilir. Bu sayede, üretim sürecinde hızlı bir şekilde değişen talepler karşılanarak, ürünlerin teslimat süresi kısaltılır ve üretim verimliliği artırılır. Ayrıca, esnek üretim sistemleri sayesinde üretim sürecinde maliyetler azaltılır ve üretim hattı daha az boşta kalarak daha verimli hale gelebilir.


Bu Makaleyi Oy Ver!

Yorum Gönder

Çerez İzinleri!
Trafiği analiz etmek, tercihlerinizi hatırlamak ve deneyiminizi optimize etmek için bu sitede tanımlama bilgileri sunuyoruz.
Oops!
Görünüşe göre internet bağlantınızda bir sorun var. Lütfen internete bağlanın ve yeniden gezinmeye başlayın.
AdBlock Saptandı!
Tarayıcınızda reklam engelleme eklentisi kullandığınızı tespit ettik. Reklamlardan elde ettiğim gelir bu web sitesinin varlığını devam ettirebilmek adına büyük önem taşıyor. Reklam engelleyicileri kapatır mısınız...